27 Ekim 2012 Cumartesi

444 konusunda yazıp çizmiş olduklarımdan


'Alkış tutanlar en çok telaşlanması gerekenler'

Eğitim sistemi değişti, okul çağında çocuğu olanların uykusu kaçtı. 4+4+4, okula 66 aylık başlamak, müfredatın değişmesi... Çocuklar nasıl etkilenecek? Yeni sistem nasıl uygulanacak? Çocuklara etkisi ne olacak? (Milliyet Gazetesi, Miraç Zeynep Özkartal'ın röportajından...)

Yazının devamını okumak için tıklayınız:

http://www.milliyet.com.tr/-alkis-tutanlar-en-cok-telaslanmasi-gerekenler-/pazar/haberdetay/02.09.2012/1589808/default.htm



Beyin Gelişimi ve Davranış Olgunluğu

66 ay ve üstündeki çocuklar için düzenlenen 1inci sınıf müfredat içeriği ‘anasınıfı’ özelliklerinde ise, beyin/davranış gelişimleri buna elverebilir. Bu iyi haber. Peki, o zaman sınıfın adı neden 1inci sınıf? Içerik okulöncesi ama öğretmen okulöncesi öğretmeni değil?

Yazının devamını okumak için tıklayınız:
http://yankiyazgan.blogspot.com/2012/08/beyin-gelisimi-ve-davrans-olgunlugu.html

 
Bir kez daha eğitim ve çocuklar

Çocukların hak ettikleri eğitimi almalarını sağlayacak sahici düzenlemeler yerine eğreti yaklaşımlar getiren milli eğitim yetkililerinin başlangıcı geciktirmek isteyen ailelerin gelişimlerinin geri olduğunu belirten sağlık kurulu raporu alınması ‘önerisi’ neden yanlış?

Yazının devamını okumak için aşağıdaki linke tıklayınız:
http://www.yankiyazgan.com/admin/anmviewer.asp?a=940&z=3


Okula başlama yaşı karmaşası: MEB topu doktorlara atmasın

Doktorların eğitimdeki karmaşa ve rapor aldırtma yoluyla meseleyi sağlık sistemine havale etme durumu hakkındaki görüşünü özetleyen bir bildiri yayımlandı. Çocukların hak ettikleri eğitimi almalarını sağlayacak sahici düzenlemeler yerine gecekondu yaklaşımlar getiren milli eğitim yetkililerinin kendi sorumluluklarını hakkıyla yerine getirmeleri nasıl sağlanır?

Yazının devamını okumak için aşağıdaki linke tıklayınız:
http://www.yankiyazgan.com/admin/anmviewer.asp?a=940&z=3

4X4 bir eğitim için uyarılar

Ben de bir öğretmen ya da eğitim bilimci değilim; tıp fakültesi öğretim üyeliği küçük çocukların eğitiminden oldukça uzak bir yerde. Ancak okullardaki eğitim ve öğretim ortamının (ortamdaki ilişkilerin ve öğretilenlerin) küçük çocukların ruh sağlığı üzerinde belirleyici etkisi olduğunu düşünürsek, çocuk ve ergen psikiyatrisi uzmanı olarak bu konuya değinmekten kaçınamıyorum. 

Yazının devamını okumak için tıklayınız:
http://www.yankiyazgan.com/admin/anmviewer.asp?a=941&z=22


60 aylık çocuklar 1.sınıfa hazırlar mı?

 
  • 1.sınıfa şimdiye kadar olandan 1 yıl daha önce başlatılma kararının uygulanması için, çocuklar ne kadar hazırlar?
  • Çocuklar bir yük taşımaya ne kadar hazırlar ve o yükü taşıyamazlarsa ne olur?
  • Disiplin hayatın ön görülebilir, düzenli ve çocuğu emniyetli hissettirecek şekilde akışını sağlamaktır.
  • Bir şeyin hayatta bize neye yarar getireceğini düşünmekten vazgeçtiğimiz ölçüde, hayatın bize ne yarar getireceğini bilmiyoruz, gerçek bir öğrenme başlıyor. (Enver Aysever ile Aykırı Sorular programından)
Videoyu izlemek için tıklayınız:
http://www.yankiyazgan.com/admin/anmviewer.asp?a=944&z=22


Eğitimdeki yasal değişiklikler derdimize çare mi?

Çocukların gelişimine ilişkin yasalarda acele ne işe yarar, derde deva mı?  Okullarda ruh sağlığını ne korur, ne bozabilir?  Asıl ihtiyaçlar nelerdir?  Okullarda zorbalık toplumun ve ailenin önde gelenlerinin şiddete müsamaha ve eğiliminden ilham ve köken alıyor. (Balçiçek İlter ile  Söz Sende programından...)

Videoyu izlemek için tıklayınız:

http://www.yankiyazgan.com/admin/anmviewer.asp?a=902&z=4

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder